< Terug naar overzicht

Zero to One

Auteurs:Peter Thiel & Blake Masters
Uitgever:Business Contact, 238 blz.
ISBN:97890 470 07265
Prijs:€29.99
Een doorgewinterde en een jonge Silicon Valley-entrepreneur willen lessen meegeven uit de befaamde bakermat van zovele baanbrekende techbedrijven.

Over welke belangrijke waarheid zijn erg weinig mensen het met je eens? Peter Thiel, medeoprichter van Paypal en investeerder in onder meer Facebook, LinkedIn en Spotify, verkneukelt zich in deze dwarsliggersvraag tijdens een sollicitatiegesprek. Een schijnbaar makkelijke vraag die lastig te beantwoorden is, zowel intellectueel als psychologisch (je moet iets uitleggen waarvan je weet dat het impopulair is). “De meeste antwoorden zijn andere manieren om naar deze tijd te kijken, goede antwoorden komen echter dicht in de buurt van in de toekomst kijken”, schrijft Thiel in ‘Zero to One’, het boek dat hij samen schreef met Blake Masters, oprichter van start-up Judicata.

De beroemde en de jonge Silicon Valley-entrepreneurs willen lessen meegeven uit de befaamde bakermat van zovele baanbrekende techbedrijven. Hun fundamentele boodschap schuilt in de titel: “Iets doen waarvan we al weten hoe het moet, brengt de wereld van 1 naar n, voegt meer toe van iets wat we al kennen. Maar telkens wanneer we iets nieuws ontwikkelen, gaan we van 0 naar 1.” De volgende Mark Zuckerberg zal geen sociaal netwerk opzetten, want dan zou hij een na-aper zijn. Kopiëren helpt niet: “De ‘best practices’ van dit moment leiden naar doodlopende wegen, de beste paden zijn nieuw en ongebaand.”

Het boek bevat méér dan een simpele businessboodschap. Het is ook een wake-up call dat globalisering zonder nieuwe technologie niet mogelijk is. Dat kan de aarde immers niet aan.

 

 


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen