< Terug naar overzicht

Strategiesafari

Auteurs:Henry Mintzberg, Bruce Ahlstrand & Joseph Lampel
Uitgever:FT/Prentice Hall/Pearson, 415 blz.
ISBN:97890 430 1770 1
Prijs:€39.00
Een gebrek aan uitvoering slaat nergens op, maar ook de kapstok waaraan het operationele vast hangt, mag niet verwaarloosd worden. Daarom moet eerst de strategie zelf ingevuld worden. Dé grootheid onder de strategiegoeroes, Henry Mintzberg, snelt ons ter hulp in zijn ‘Strategiesafari’.

Samen met zijn confraters-professoren Bruce Ahlstrand en Joseph Lampel bezorgde Henry Mintzeberg ons al in 1998 een eerste verkenning van de strategiewereld. Zopas verscheen een tweede editie, waarin het trio zijn bevindingen actualiseert.
Het oordeel over dit boek blijft nu nog steviger overeind: wie een introductie in én overzicht van strategievorming wil, kan niet om deze nuchtere analyse van Mintzberg en co. heen. Ook voor HRM’ers is dit geen ver-van-mijn-bed-show. Willen ze hun rol als businesspartner invullen, dan mogen ze niet de ogen sluiten tijdens het uitdokteren van de strategie. Daar wordt immers het fundament gemetseld waarop ze de HR-strategie zullen bouwen.


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen