< Terug naar overzicht

Performance Management in de praktijk

Auteurs:van Beers Wim
Uitgever:Uitgeverij Thema, 220 blz.
ISBN:90-5871-184-6
Prijs:€25.00



Twee vragen vormen het uitgangspunt van Performance Management in de praktijk:
<ol>
Hoe kunnen medewerkers succesvol presteren en zo de doelstellingen van hun organisatie bevorderen?
Op welke wijze wordt een medewerker een volwaardige partner in business, met wie je zakelijke afspraken kunt maken over de doelen en resultaten?
</ol>
Met zijn verhelderend gestructureerd antwoord op die vragen geeft de Nederlandse organisatieadviseur Wim van Beers (directeur Kwaliteit en Competentiemanagement bij Schouten & Nelissen) meteen ook weer hoe hij performance management ziet: niet als een methodiek om bedrijfsresultaten te verkrijgen door mensen op een bepaalde manier in te zetten, maar als een wijze om mensen succesvol te kunnen laten presteren en zo bij te dragen tot de resultaten van de onderneming. In die optiek is het realiseren van de doelstellingen een gevolg van goed performance management en niet het primaire doel ervan.




Die benadering impliceert dat de medewerker gestimuleerd wordt om zelfsturend te werken. Er is dus een coachingstijl nodig (waardoor dit boek naadloos aansluit bij de hiernaast gesignaleerde uitgaven over coaching). Let wel: ook coaching vergt het geven van duidelijke doelstellingen en feedback, zowel op resultaten als op gedrag.
Wim van Beers behandelt nauwgezet de volgende punten:
<ol>
Inzicht in performance management.
Strategische doelen stellen en vertalen naar operationele doelen.
Leidinggeven (feedback geven, coaching, ontwikkelingsmodellen).
Beoordelen en belonen (met aandacht voor prestatiebeloning).
Het invoeren van performance management.
</ol>
Bruikbare, brede en bevattelijke uiteenzetting.

Lees meer over


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen