< Terug naar overzicht

Ken Blanchard over leiderschap

Auteurs:Blanchard Ken
Uitgever:Pearson Education Benelux, 235 blz.
ISBN:90 430 1384 0
Prijs:€25.00
[p]Met de potentiële bestseller ‘Ken Blanchard over leiderschap’ is goeroe Blanchard helemaal terug van weggeweest. Het boek biedt modellen die u duidelijk maken wat leiderschap is, hoe het werkt en waar het toe dient.[/p]

Leermeester Ken Blanchard vat in dit boek alles samen wat hij de afgelopen vijfentwintig jaar geleerd heeft over leiderschap. In die tijd hebben hij en zijn collega’s bij The Ken Blanchard Companies honderden bedrijven en managers geholpen om goed te worden en te blijven. De inzichten, wijsheid en praktische technieken zijn al lange tijd een inspiratiebron voor velen.


De hamvraag luidt natuurlijk waarom het na 25 jaar schrijven nog steeds relevant is om de centrale thema’s van leiderschap aan te snijden in een nieuw boek. Volgens Blanchard spelen twee zaken een rol: “Ten eerste zijn er nog teveel self-serving leaders in plaats van serving leaders. Ten tweede werken we er hard aan om de kloof tussen kennis en doen te overbruggen. Iemands kennis veranderen is gemakkelijk. Maar iemands houding en gedrag veranderen is veel moeilijker. Het eerste vereist een positieve houding ten opzichte van leren, maar om gedrag te kunnen veranderen, heeft men een coach of mentor nodig. Wat ik doe is de mensen een warme douche bezorgen, maar daarna is het weer maandagmorgen en zit hun e-mailbox bomvol en staan er eindeloze vergaderingen op de agenda. Men is de energie zo weer kwijt. Daarom moeten we blijven volhouden. Coachen werkt immers echt goed. De return on investment van coaching is groot.”


Dit boek leert iedere manager, ervaren en onervaren, dat goed leiderschap niet alleen draait om het behalen van doelen en resultaten. Het gaat verder dan dat: wilt u een goede leider zijn dan zult u zich niet alleen moeten richten op persoonlijke doelen, maar ook op wat anderen - zowel werknemers, klanten als de maatschappij als geheel - raakt. Ken Blanchard (coauteur van The One Minute Manager) laat zien dat het belangrijk is verder te kijken dan de korte termijn: zorg voor een visie en duidelijke doelstellingen, behandel klanten zodanig dat ze fan worden van de organisatie en motiveer uw medewerkers. Het devies luidt klanten dolenthousiast maken door legendarische, gedreven dienstverlening en uw medewerkers tot volledige ontplooiing te brengen door empowerment.


Herhaling of niet, dit boek is een klassieker over leiderschap. U ontdekt hoe u uw leiderschap vanuit dienend perspectief gestalte geeft en hoe u zich leert te concentreren op het algemeen belang. Bovendien vertalen Blanchard en zijn collega’s het hele boek lang hun internationale ervaringen in simpele, praktische en effectieve strategieën om leidinggevenden op alle niveaus in staat te stellen winstgevende organisaties op te bouwen.

Lees meer over


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen