< Terug naar overzicht

In evenwicht

Auteurs:Marc Soumillion
Uitgever:Roularta Books, 128 blz.
ISBN:97890 8679 197 2
Prijs:€24.00
In zijn boek 'In evenwicht' geeft Marc Soumillion een hoogst interessante visie op duurzaamheid en duurzaam ondernemen.

Marc Soumillion, docent bij Instima/Stichting Marketing, merkt op dat duurzaamheid niet beperkt mag worden tot de ‘groene economie’. Duurzaamheid moet gaan over ‘economie’ en niet alleen over ‘groen’.
Helaas legt hij wat weinig nadruk op de interne sociale verantwoordelijkheid van het bedrijf. Gelukkig heeft hij wel oog voor het Reputation Institute, dat zes sleutelfactoren voor een sterke bedrijfsreputatie afbakende, waarin de personeelszorg ook een hoofdrol opeist. Het cruciale sextet: visie en leiderschap, sociale verantwoordelijkheid, emotionele aantrekkingskracht, producten en diensten, werkomgeving en ten slotte financiële prestaties.
Soumillion licht zijn visie toe in het boek 'In evenwicht'. Die visie vindt een praktische pendant in een analyseschema, dat u de weg wijst om over te schakelen op duurzaam ondernemen. Kortom, een interessante visie gekoppeld aan een nuchtere stap in de realiteit.

Lees meer over


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen