< Terug naar overzicht

Het social media handboek voor coaches

Auteurs:Fiona Stoop
Uitgever:Boom/Nelissen, 206 blz.
ISBN:97890 2440 2762
Prijs:€22.50
Twitter, LinkedIn, Facebook en co zijn alomtegenwoordig. Op een paar mogelijke instrumenten bij opleidingen na, hadden we er echter nog niet bij stil gestaan dat sociale media ook ingezet kunnen worden bij coaching.

Daar brengt de Nederlandse businesscoach Fiona Stoop nu verandering in met ‘Het social media handboek voor coaches’. Nee, geen geneuzel of getreuzel, Stoop pakt – op enkele min of meer inleidende bladzijden na – uit met praktisch advies. Na enkele algemene waarschuwingen (‘een bericht staat voor altijd op het web’) serveert ze meteen een zes-stappenplan voor een succesvol ‘social media’-gebruik.

Vervolgens geeft ze voor diverse media (van LinkedIn tot Facebook, van Twitter tot YouTube, maar evengoed voor Skype en blogs) een concrete uiteenzetting. Ze zet je niet alleen op weg, ze beantwoordt vooral de vragen of het nu om een ‘must have’ of een ‘nice to have’-instrument gaat en vult aan met do’s-and-don’ts.

Door zijn concrete aanpak is dit boek beslist niet alleen voor coaches interessant, al gaat ze in een apart luik specifiek in op de coachingpraktijk. Tot slot heeft Stoop zelfs een ‘eerste hulp bij spijt en nijd’ paraat.

 


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen