< Terug naar overzicht

Het ABC van vertrouwen

Auteurs:Ken Blanchard, Cynthia Olmstead & Martha Lawrence
Uitgever:Business Contact, 143 blz.
ISBN:97890 470 06893
Prijs:€19.95
Via een fabel (jawel) waarin een hond en kat moeten leren samenleven, zetten Ken Blanchard en co uiteen hoe vertrouwen gewonnen kan worden bij de werknemers.

Ken Blanchard is een fenomeen. Alleen al van zijn business-bestseller ‘The One Minute Manager’ zijn wereldwijd meer dan 13 miljoen exemplaren verkocht. Ook met ‘Maak een fan van uw klant’ en vooral met ‘Situationeel leiderschap’ werd hij spraakmakend. We zijn niet altijd even enthousiast over de uitwerking van zijn thema’s, vooral niet van het aanwenden van fabels en parabels om de boodschap kracht bij te zetten, maar ongetwijfeld ligt juist daarin een groot deel van de verklaring van het immense succes van de Amerikaanse managementdenker-consultant-socioloog. Een ander deel van de verklaring is beslist dat hij wel degelijk de hete hangijzers van het management aanpakt. Dat doet hij ook met zijn nieuwste, ‘Het ABC van vertrouwen’.

Precies nu meer en meer organisaties inzien dat de aloude bevel-en-controle-aanpak niet bijster geschikt blijkt voor het kenniswerk en het ‘nieuwe werken’, moeten ze vertrouwen uitspelen. Vertrouwen krijgen van mondige en meer dan ooit mobiele medewerkers is echter geen sinecure. Bovendien dringt de vraag zich op hoever je daarin kan gaan. En hoe weet je of vertrouwen geven je niet zuur zal opbreken? Blanchard en zijn coauteurs zetten de problematiek en de antwoorden uiteen in een fabel (jawel) waarin een hond en kat moeten leren samenleven.

 


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen