< Terug naar overzicht

Get Social In Business

Auteurs:Jeanet Bathoorn
Uitgever:Scriptum, 280 blz.
ISBN:97890 5594 7751
Prijs:€19.95
Jeanet Bathoorn reikt een toegankelijk overzicht aan van de vele business-mogelijkheden van de diverse sociale media.

In de Zuid-Koreaanse metro’s heeft warenhuisketen Tesco virtuele supermarkten gecreëerd. Tegen de muur hangen grote reclamepanelen met daarop de foto’s van de rekken volgestouwd met producten, precies zoals in de winkel. Terwijl je op de metro wacht, loop je met je smartphone langs die virtuele schappen. Een product dat je nodig hebt, scan je met de QR-code die bij dat product staat. De boodschappen worden verzameld in een virtuele winkelwagen, je betaalt online en tegen dat je thuiskomt, levert Tesco de producten aan de deur. Zo maak je een offline-ervaring alsnog online.

Met dit voorbeeld willen we erop wijzen dat de Nederlandse Jeanet Bathoorn zich in ‘Get Social In Business – Social media op het werk’ niet beperkt tot de gebruikelijke LinkedIn, Facebook en Twitter. Ook media als Google+, Foursquare, Pinterest en QR-codes passeren de revue.

Voor elke toepassing gaat Bathoorn de mogelijkheden voor bedrijven na, ze geeft voorbeelden en – ook belangrijk – ze maakt je enthousiast in plaats van je te willen intimideren met allerhande technisch jargon, zoals in zovele m’as-tu-vu-boeken gebeurt. Dit is een nieuwe, herziene editie, de eerste verscheen al eind 2012.

 


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen