< Terug naar overzicht

De menseneconomie

Auteurs:Krist Pauwels
Uitgever:LannooCampus, 157 blz.
ISBN:97890 209 9666 1
Prijs:€24.99
Met ‘De menseneconomie’ wil communicatiedeskundige Krist Pauwels focussen op “een nieuwe relatie tussen bedrijven en medewerkers.” Zo wil hij een energieke win-winsituatie creëren.

Focussen op de nieuwe relatie tussen werkgevers en medewerkers doet Krist Pauwels aan de hand van een eigen ceo-model. De letters staan deze keer voor ‘creatieve energie-organisatiemodel’ en precies die woordenkeuze activeerde een alarmsignaal. Voeg die ceo-invulling samen met de titel en er borrelt een sterk vermoeden op van een soft, hol klinkend model. We staken de wierookstokjes aan, maar moesten al gauw erkennen dat Pauwels wel degelijk een betekenisvol, behoorlijk en bruikbaar boek afgeleverd heeft. Bezieling en no-nonsense hoeven elkaar niet uit te sluiten, zo leert ‘De menseneconomie’.

Ruw samengevat, wil Pauwels de diverse belevingswerelden samenbrengen om de motivatie en het engagement van iedereen naar een hoger niveau te tillen. Hij heeft het onder meer over “de spagaat tussen de overgerationaliseerde context waarin we moeten werken en de steeds intuïtievere manier van leven”, over “het rationale streven naar succes in de professionele wereld en de steeds onzekerdere zoektocht naar geluk in de persoonlijke omgeving.”

De bedrijven moeten dit begrijpen en “beide werkelijkheden samenbrengen in een krachtige, voedende bedrijfscultuur.” Dat zal een win-win-situatie opleveren voor zowel bedrijf als individu. Het ceo-model van Krist Pauwels reikt een kader aan om daarnaar te streven.


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen