< Terug naar overzicht

De broedfactor

Auteurs:Peter Camp
Uitgever:Business Contact, 223 blz.
ISBN:97890 470 0277 2
Prijs:€22.50
In 'De broedfactor' toont Peter Camp het belang van initiatiefnemen aan, zowel in als buiten de werkplaats. Waar er initiatieven genomen worden, is wel steun nodig, geen tegenwerking. Koester de 'broedplaatsen'.

Tijd voor een eigengereid boek, maar het gaat dan ook om buitengewone initiatieven. Al is ‘buitengewoon’ niet het juiste woord. De Nederlandse managementdocent en consultant Peter Camp geeft immers voorbeelden van initiatieven die ‘gewoon’ op de werkvloer ontstaan. Medewerkers zien wat er misloopt of zien een kans en beginnen zelf medestanders te zoeken om het in goede banen te leiden.
Dikwijls drukken managers dergelijke initiatieven de kop in. Spijtig, want zo gaat een belangrijke motivator voor talentontwikkeling, betrokkenheid en prestatiedrang teloor. Mensen die hét verschil kunnen maken, mag je niet fnuiken. De auteur verwijst tevens naar gelijkaardige fenomenen of ‘broedplaatsen’ in de maatschappij.


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen