< Terug naar overzicht

Creashock

Auteurs:Dirk De Boe
Uitgever:LannooCampus, 152 blz.
ISBN:97894 014 03320
Prijs:€19.99
In ‘Creashock’ legt Dirk De Boe uit hoe je creativiteit kan stimuleren én verankeren in de organisatie. Het komt erop aan een innovatiecultuur te installeren, waarbij alle medewerkers betrokken worden.

Doorgaans verwijst innovatie naar technische verbeteringen, maar het thema is zeker geen ver-van-mijn-bed-show voor HRM. CEO’s die innovatie prediken, moeten dat ook beseffen. Innovatie komt niet alleen van genieën op een technisch eiland, maar evengoed van alle medewerkers. In tal van organisaties worden vier op de vijf medewerkers echter niet betrokken bij ideeënontwikkeling.

Dirk De Boe, innovatiemanager bij TPVision, legt juist de nadruk op collectieve innovatiekracht. In ‘Creashock’ legt hij uit hoe je creativiteit kan stimuleren. Mocht hij het daarbij gehouden hebben, was dit een boek als zovele andere, met louter tips voor inspiratiesessies en andere brainstorms. Hij wil het creatieve elan evenwel verankeren in de organisatie.

Om een innovatiecultuur te installeren, is een geschikte organisatiecultuur nodig. Dat vereist ook een gepast beloningsbeleid. Prompt waarschuwt De Boe dat geld geven voor ideeën contraproductief werkt. Wanneer mensen vergoed worden voor een idee, vinden ze dat gauw normaal. Dan wordt de ‘wortel’ belangrijker dan de inspanning.

Erkenning werkt wél: geef aandacht én kansen op ontwikkeling. Dit boek biedt voor dit alles praktisch advies, dat al bij al een goed idee geeft hoe het eraan toe moet gaan in een innovatiecultuur.


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen