‘Bullshit Jobs’

Jobs! Jobs! Jobs! De mantra van premier Michel, de werkgevers en de vakbonden (al heeft die voor elk van hen een andere invulling) wordt stevig onderuitgehaald in ‘Bullshit Jobs’, dat focust op onzinjobs en ervoor pleit deze te elimineren. Hoezo?

‘Krachtig met KernTalenten’

Ondertussen bijna 30 jaar geleden had bedrijfsadviseur Danielle Krekels een lumineus idee. Of het haar inviel terwijl zij van een weldoend bad genoot en ‘Eureka!’ riep zoals de grote Griekse wiskundige en ingenieur Archimedes in de derde eeuw voor Christus deed toen hij de naar hem genoemde Wet bedacht, is niet geweten. Zeker is dat Krekels de daaropvolgende jaren op een bijna obsessieve wijze haar even eenvoudig als interessant idee zou proberen te onderbouwen door letterlijk iedere ingenieur of wetenschapper die haar professionele pad kruiste op de rooster te leggen.

De managementmonologen

Wat heb je aan managementkennis? Wat moet je zeker in de vingers hebben en wat werkt absoluut niet? Gyuri Vergouw wil ons alvast een kompas in de managementjungle aanreiken. Hier focussen we op zijn uiteenzetting over HRM. Waarom is dit nog zo vaak de afdeling ‘you love to hate’?

Misbehaving

De jongste jaren klinkt de naam Richard Thaler steeds bekender. Dat mag niet verwonderen voor iemand die de Nobelprijs voor de Economie in 2017 won, al dankt hij zijn beroemdheid waarschijnlijk pas echt aan zijn spraakmakende boek ‘Nudge’ (dat hij samen met Cass Sunstein schreef). Nu is er 'Misbehaving'.

Welke kleur heeft jouw parachute? (Nieuwe editie)

Er verschijnen tal van ‘how to’-boeken over solliciteren en carrièrestappen. Zelden bereikt zo’n uitgave de graad van volledigheid, grondigheid en bruikbaarheid als ‘Welke kleur heeft jouw parachute?’. Van deze genreklassieker van Richard Bolles verscheen zopas een nieuwe editie. Een blik op een fenomeen.

Werken aan merken

Hoe percipieert het ruime publiek een werkgever? Hoe bouwt een bedrijf aan een sterk werkgeversimago? Dat is het resultaat van ‘employer branding’ of het in de (arbeids)markt zetten van een ‘werkgeversmerk’. In ‘Werken aan merken’ licht Jan Denys die specifieke marketing niet alleen toe, hij puurt ook opmerkelijke inzichten uit onderzoek over al dan niet aantrekkelijke werkgevers.

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen