< Terug naar overzicht

HR Square Seminarie. Employer branding voor werving, retentie en motivatie

Kunnen we het maken?

Dinsdag 30 april 2019, van 10.30 tot 16.00 uur Kartuizercenter, Brussel

Employer branding is het creëren, communiceren en managen van een aantrekkelijk, onderscheidend en authentiek werkgeversimago, zowel bij huidige als potentiële medewerkers.

Het is er niet enkel voor organisaties die met knelpuntberoepen worstelen. Zelfs al ervaar je de arbeidsmarkt voor jouw bedrijf niet als krap, dan nog blijft het steeds van uitermate groot belang om via employer branding de juiste medewerkers aan te trekken en te behouden.

Kom de uitdagingen bespreken met Griet Van Der Vurst (HOGent), Jan Van Raes en Begga Cranskens (UZ Brussel), Johan Claes (MIVB), Kris Poté (Capgemini), Isabelle Huybrechts (DCA) en Peter s'Jongers (Protime).

Hoe pakken wij het aan? Tijdens dit seminarie richten we de schijnwerpers op de volgende zaken.

  • Bouwstenen van een aantrekkelijk en onderscheiden werkgeversmerk.
  • Wat brengt het op?
  • Een op onderzoek gesteund stappenplan.
  • Interne branding.
  • Externe branding.
  • Succesfactoren en valkuilen.

Kunnen we het maken? Nou en of! Wees erbij om een massa zowel wetenschappelijke als praktische inzichten op te doen. En ze achteraf zelf toe te passen.

PROGRAMMA

  • 10.00- Ontvangst
  • 10.30- Dr. Griet Van Der Vurst (HOGent): ‘De strijd om talent: employer branding in theorie en praktijk.’
  • 11.30- Jan Van Raes (HR-directeur, UZ Brussel) en Begga Cranskens (HR Business Partner & Coördinator Werving & Selectie, UZ Brussel): ‘Hoe word je een warme werkgever in een verhitte arbeidsmarkt?’
  • 12.15- Lunch
  • 13.00- Bedrijfsgetuigenis
  • 13.45- Kris Poté (VP Marketing & Communication, Capgemini): 'Sociale media en digitalisering van employer branding: doe het zelf.'
  • 14.30- Pauze
  • 14.45- Johan Claes (Employer Branding & Sourcing Manager, MIVB): ‘Meten is weten, maar wat dan? Een op feiten gebaseerde aanpak van employer branding.’
  • 15.30- Peter s’Jongers (CEO Protime): ‘Waarom een uitstekende werkgever zijn een strategisch doel is.’
  • 16.15- Netwerkdrink

DEELNAMEVOORWAARDEN

  • Dit seminarie is bedoeld voor interne HR-verantwoordelijken of communicatieverantwoordelijken. Hun deelnameprijs bedraagt € 250 (+ 21% btw) voor leden van HR Square en € 500 (+ 21% btw) voor niet-leden.
  • Indien drie interne HR-verantwoordelijken van dezelfde organisatie betalend deelnemen, komt een vierde gratis.
  • Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor externe adviseurs, onder voorwaarden. Geïnteresseerden nemen contact op met HR Square-netwerkverantwoordelijke Stephanie Beernaert.
  • Annuleren kan niet, vervanging is altijd mogelijk.

INSCHRIJVING EN INFORMATIE

Inschrijven kan via onderstaand inschrijvingsformulier of door een e-mail met volledige contact- en facturatiegegevens (inclusief een eventuele bestelbon of bestelnummer) te sturen naar:

Stephanie Beernaert
stephanie.beernaert@hrsquare.

U kan Stephanie ook aanspreken voor bijkomende informatie op 0471 69 15 90.

GRATIS MEEGEPIKT: TWEE INSPIRERENDE BOEKEN

Wie zich inschrijft op uiterlijk 19 april ontvangt gratis twee boeken die ons inspireerden bij de samenstelling van dit programma. Dat is meer dan een blijvend aandenken: het zijn twee nuttige instrumenten om te blijven gebruiken terwijl u aan uw werkgeversmerk werkt.

  • Eveline SchollaertGreet Van HoyeBart Van TheemscheGerd Jacobs‘De strijd om talent: employer branding in theorie en praktijk’, 2017-2019 (derde druk), Academia Press, 176 blz.
  • Peter s’Jongers: ‘Trots! Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel is’, 2018, Die Keure, 157 blz.

Schrijf u hier in



Facturatiegegevens

Lees meer over


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen