Werkgeluk: Er zit een Chief Happiness Officer in elk van ons!

Het valt op hoe gejaagd medewerkers wel zijn, hoe we allemaal te weinig tijd hebben en te veel druk ervaren. Nochtans is het eenvoudig om het werkgeluk in organisaties op te krikken, al dan niet met behulp van een ‘Chief Happiness Officer’. Een bijdrage van Annelies Kimpe, trainer bij Amelior.

Changemanagement: Hoe veranderen minder moeilijk kan worden

Met de beste bedoelingen gaan managementteams of verandercoaches aan de slag met een stappenplan voor verandering. Er bestaan inderdaad verschillende en goede modellen die hiervoor kunnen worden gebruikt. Al deze modellen raden terecht aan om betrokkenheid en draagvlak te creëren bij de medewerkers. Maar waarom loopt het dan zo vaak fout op dit vlak? En vooral: hoe kan je voorkomen dat het de verkeerde kant uitgaat?

Employer Branding: Externe brand moet ook intern leven

Een ‘employer branding’-strategie start met het duidelijk maken van de eigen identiteit. Door die naar buiten, maar ook intern, te communiceren, verkrijg je een betere ‘fit’ tussen de kandidaten en de organisatie. We zijn binnen Securex volop bezig met onze eigen employer brand en delen graag onze inzichten. Een bijdrage van Christine Nauwelaers, Talent Expert bij Securex.

Merk en perceptie. Employer branding: food for thought

In de huidige maatschappij is personal branding belangrijk. Hoe je jezelf voorstelt in real life of op social media heeft een invloed op hoe iemand anders je percipieert. Perceptie is ook voor merken erg belangrijk. Via employer branding proberen merken de perceptie in een bepaalde richting te sturen. Bij Ascento weten we dat begeleiding, coaching en evaluaties elke persoon ten goede komen. Voor een merk is dat niet minder waar. Verwacht dus geen pasklaar antwoord rond employer branding, maar wel wat ‘food for thought’. Een bijdrage van Hans Smellinckx, directeur Marketing & Communicatie bij Agilitas Group.

HR-trends: Slim HR-beleid is op de toekomst voorbereid

Het jaar is al flink gevorderd en stilaan wordt duidelijk welke thema’s in 2019 boiling hot zijn. Dit is waar HR vandaag mee bezig is. Wat ze gemeen hebben? Elk van deze evoluties gebeuren omdat organisaties zich wil voorbereiden op een onbekende toekomst. Een bijdrage van Neelie Verlinden, Digital Content Manager bij Talentsoft.

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen