Employer Branding: Externe brand moet ook intern leven

Een ‘employer branding’-strategie start met het duidelijk maken van de eigen identiteit. Door die naar buiten, maar ook intern, te communiceren, verkrijg je een betere ‘fit’ tussen de kandidaten en de organisatie. We zijn binnen Securex volop bezig met onze eigen employer brand en delen graag onze inzichten. Een bijdrage van Christine Nauwelaers, Talent Expert bij Securex.

Merk en perceptie. Employer branding: food for thought

In de huidige maatschappij is personal branding belangrijk. Hoe je jezelf voorstelt in real life of op social media heeft een invloed op hoe iemand anders je percipieert. Perceptie is ook voor merken erg belangrijk. Via employer branding proberen merken de perceptie in een bepaalde richting te sturen. Bij Ascento weten we dat begeleiding, coaching en evaluaties elke persoon ten goede komen. Voor een merk is dat niet minder waar. Verwacht dus geen pasklaar antwoord rond employer branding, maar wel wat ‘food for thought’. Een bijdrage van Hans Smellinckx, directeur Marketing & Communicatie bij Agilitas Group.

Changemanagement: Hoe veranderen minder moeilijk kan worden

Met de beste bedoelingen gaan managementteams of verandercoaches aan de slag met een stappenplan voor verandering. Er bestaan inderdaad verschillende en goede modellen die hiervoor kunnen worden gebruikt. Al deze modellen raden terecht aan om betrokkenheid en draagvlak te creëren bij de medewerkers. Maar waarom loopt het dan zo vaak fout op dit vlak? En vooral: hoe kan je voorkomen dat het de verkeerde kant uitgaat?

HR-trends: Slim HR-beleid is op de toekomst voorbereid

Het jaar is al flink gevorderd en stilaan wordt duidelijk welke thema’s in 2019 boiling hot zijn. Dit is waar HR vandaag mee bezig is. Wat ze gemeen hebben? Elk van deze evoluties gebeuren omdat organisaties zich wil voorbereiden op een onbekende toekomst. Een bijdrage van Neelie Verlinden, Digital Content Manager bij Talentsoft.

En hoe is het met uw mobiliteit aan de binnenzijde?

Het gaat prima met mensen in het midden van hun loopbaan, toch? Ze zijn uitstekend ingewerkt, zetten hun ervaring optimaal in en hebben hun weg binnen uw organisatie gevonden. Het zijn mensen op wie u en tal van medewerkers kunnen bouwen. Maar zet u even op hun stoel. Vanuit hun positie kan het voelen alsof hun bijdrage vanzelfsprekend wordt gevonden, ze minder aandacht krijgen en minder perspectieven hebben. Hoelang nog meer van hetzelfde?

Hoe onze hersenen de kwaliteit van een gesprek bepalen en bijgevolg de mate waarin een bedrijf succesvol is

Ook al weten we dat het belangrijk is om écht te luisteren en ons te openen voor de inbreng van een ander, in vele gesprekken lukt het ons niet. Buitenstaanders zien dan een soort van tennisspel. Waarbij men de bal van de ander zo hard mogelijk probeert terug te slaan en men het spel tracht te winnen met de beste argumenten. Soms proberen we obsessief ‘gelijk te halen’ en zijn we zonder het te beseffen verslaafd aan het shot dopamine dat vrijkomt in onze hersenen. We vergeten echter dat we niet op een tenniscourt staan, maar tegenover een collega of klant met alle gevolgen van dien... Een bijdrage van Magaly De Smet, founding partner en ICF certified coach MCC bij Coaching The Shift.

Mobiliteit: Trage vergroening

Ja, het bedrijfswagenpark wordt milieu- en klimaatvriendelijker, al evolueert het niet zo snel. De huidige (fiscale) maatregelen volstaan niet voor een grote omslag. Afwachten of het mobiliteitsbudget erin slaagt om het gebruik van alternatieve en duurzame vervoersmiddelen te stimuleren... Een bijdrage van Hermina Van Coillie, HR Research Expert bij Securex.

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen